29 Nisan 2010 Perşembe

Dondurma Sevdası...


Kilomu koruyorum artık. Ama tatlı ve dondurmaya karşı aşırı bir ilgim oluştu.Ben eskiden çok dondurma yiyemezdim. Eşimle pastaneden dondurma alırdık, külahtaki dondurmanın anca yarısını yerdim. Ama şimdi bir kase hatta yarım kilo dondurmaya doyamaz oldum. Sadece dondurma değilki dondurmanın altındaki kornetten yapılma çanağınıda hüpletiveriyorum. Özellikle balbademli dondurma, çikolatalı dondurma, meyve kokteylli dondurma, cevizli dondurma, kavunlu dondurma, çilekli dondurma şahane. Ama dondurmanın kalorisiyle ilgili çok detaylı bilgiye ulaşamadım. Ama bulduğum kadarıyla ve yaptığım hesaplara göre..

Vanilyalı dondurma 100 gr 130 kalori

Meyveli karışık dondurma 100 gr 150 kalori

Çikolatalı dondurma 100 gr 200 kalori

Gerisinide tahmin etmek zor olmasa gerek meyveli ve vanilyalı dondurmalar daha hafif, çikolata, balbademli, karamelli dondurmanın biraz daha kalorisi fazla.. Yani 3 top herhangi meyveli dondurma 180 kalori, çikolatalı 3 top dondurma ise 240 kalori oluyor. Bazı pastaneler dondrumanın toplarını bayağı cömert bol koyuyor bazılarıda ufak yapıyor yanılgılar çok fazla olabilir.. En iyisi sizde benim gibi sabah kahvaltıdan sonra yada öğlen yiyin ve yanında bol su için..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder