12 Şubat 2010 Cuma

Islak Kek (çok nefis)


Bu keki yerken kendinizden geçmemeye dikkat edin çünkü ben ne zaman yapsam yanımdakilerden mmmm sesleri geliyor :) Eşim sürekli ister ve sever... Ölçüler çok sağlam güvenerek yapabilirsiniz...

Malzemeler
1,5 su bardağı süt

1,5 su bardağı sıvıyağ

1,5 su bardağı şeker

4 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un
3 yumurta

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

Ceviz içine 2 avuç kadar

Şekeri,sütü,sıvıyağı ve kakaoyu iyice çırpın. (ben biraz fazla yaptım bol olsun diye) Sosu için karışımdan 1 su bardağı ayırın. Kalan karışıma yumurtaları koyup çırpmaya devam edin. Unu, vanilyayı, kabartma tozunu da ekleyin biraz daha karıştırın.Yağladığınız borcama karışımı dökün. Fırnınızı 175 dereceye getirip ısıtın ve kekinizi fırına verin, kürdan batırarak kontrol edin pişince fırından alın ve dilimleyin sıcakken kakaolu sosu kekin üzerine eşit şekilde dökün. Ben üzerine ceviz, tarçın ve hindistan cevizi döktüm.. Kek sosu çekip soğuyunca üzerine streç film kapatıp buzdolabına koyun üstü açık kalırsa kurur. Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder